مرکز مشاوره آنلاین

بخش مشاوره آنلاین پورتال به منظور طرح سوالات راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود را در زمینه های مختلف ازجمله مذهبی، خانوادگی و غیره... مطرح کرده و توسط متخصص بررسی و به آنها پاسخ داده می شوند.
برای طرح سوال یا مشاهده ی سوالات دیگران، وارد بخش مشاوره آنلاین شوید.

مشاوره آنلاین

آب و هوا
1397/07/17 تعداد بازدید: 33
print
چه ورزش هایی کالری سوزی بالایی دارند با کدام ورزش ها زودتر لاغر میشوید

هدف بسیاری افراد از ورزش کردن سوزاندن چربی های بدن و کاهش وزن است. این سوال برای این افراد پیش می آید که چه ورزشی انجام دهند تا زودتر به نتیجه مطلوب برسند یا میزان ورزش کردن آن ها باید چقدر باشد.
 
 
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی افراد بین ۱۸ تا ۶۲ سال باید حداقل در طول هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش کنند. اگر شدت ورزش بیشتر باشد می توان هفته ای ۷۵ دقیقه ورزش کرد.
 
 
برای کم کردن نیم کیلو وزن باید حدود ۳۵۰۰ کالری سوازند. برخی ورزش ها این میزان کالری سوزی را دارند. بهترین ورزش های برای سوزاندن کالری عبارتند از:
 
 
شنا: شنا نه تنها مفرح است بلکه بر روی عضلات زیاد کار می کند و باعث سوزاندن چربی ها می شود. با نیم ساعت شنا کردن می توان تا ۵۵۰ کالری سوزاند.
 
 
دوچرخه سواری: در فضای باز می توان بسیار به کاهش وزن کمک کند. این ورزش عضلات پا را بسیار قوی می کند. یک ساعت دوچرخه سواری ۵۰۰ تا هزار کالری می سوزاند. سرعت دوچرخه سواری نیز می تواند تاثیرگذار باشد.
 
 
دوی سرعت:
 
 
دوی سرعت عضلات را پرورش می دهد. ضربان قلب و دریافت اکسیژن را افزایش می دهد و سم زدایی از بدن را بهبود می بخشد.
 
 
یک ساعت دوی سرعت تا ۷۰۰ کالری می سوزاند.
 
 
پیاده روی:
 
 
پیاده روی برای سلامت قلبی – عروقی بسیار مفید است و همه ارگان های بدن را درگیر می کند. پیاده روی کالری سوزی بالایی دارد.
 
 
اسنوبرد:
 
 
اسنوبرد یکی از محبوب ترین ورزش های زمستانی است. بسیاری افراد تصور نمی کنند که این ورزش باعث کاهش وزن شود اما واقعیت این است که این ورزش چربی سوزی زیادی دارد. این ورزش می تواند ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزاند.
 
 
تنیس:
 
 
دیگر ورزش هوازی که باعث قدرتمند شدن عضلات می شود و به کاهش وزن کمک می کند تنیس است. تنیس ترکیبی از دویدن و لانژ است. این ورزش یک ورزش هوازی و استقامتی به شمار می رود. هر ساعت تنیس ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری می سوزاند.
 
 
ورزش های صعودی داخل سالن:
 
 
صخره نوردی و سنگ نوردی فعالیت هایی است که باعث افزایش سلامت قلب می شود. این ورزش ها می تواند در یک ساعت ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری بسوزانند.
 
 
رویینگ:
 
 
در صورتی که رویینگ با سرعت متوسط انجام شود در یک ساعت ۴۰۰ کالری می سوزاند. اگر شدت ورزش بیشتر شود تا ۷۰۰ کالری در ساعت کالری سوزی دارد.
 
 
گلف:
 
 
معمولا میزان فعالیت دو ورزش گلف کمتر از حدی که هست تخمین زده می شود. اما یک ساعت گلف ۴۰۰ کالری می سوزاند.
 
 
بسکتبال:
 
 
بسکتبال ورزشی است که می توان گروهی و یا با خانواده و روستایی انجام داد. این ورزش بسیار مفرح است و علاوه بر این باعث افزایش قدرت استخوان ها و افزایش هماهنگی اعضای بدن می شود. انجام یک ساعت بسکتبال ۶۰۰ کالری می سوزاند.
 
نظرات:

loader
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات استان گلستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک