مرکز مشاوره آنلاین

بخش مشاوره آنلاین پورتال به منظور طرح سوالات راه اندازی شده است. شما میتوانید سوالات خود را در زمینه های مختلف ازجمله مذهبی، خانوادگی و غیره... مطرح کرده و توسط متخصص بررسی و به آنها پاسخ داده می شوند.
برای طرح سوال یا مشاهده ی سوالات دیگران، وارد بخش مشاوره آنلاین شوید.

مشاوره آنلاین

آب و هوا
1398/05/15 تعداد بازدید: 14
print
شیوه صحیح دست و پنجه نرم کردن با یک هفته ریکاوری چیست؟

  ورزشکاران اغلب عقیده دارند که گنجاندن چند روز از ریکاوری در یک برنامه تمرینی بلند مدت کافی است. اما حتی اگر عضلات شما سر حال شوند این دوره های کوتاه استراحت به خودی خود کافی نیستند.
   بیایید از جنبه علمی به این مسئله نگاه کنیم: سیستم عصبی می تواند در یک بازه تمرینی سخت بسیار مورد فشار قرار بگیرد از آن جایی که مغز عملکرد عضلات را کنترل می کند. در نتیجه بدن نیازمند بازه های طولانی تر و برنامه ریزی شده تر استراحت است تا بتواند سیستم عصبی عضلات را به حالت ایده آل برگرداند. اکثر ورزشکاران می توانند تقریبا 5/2 تا 3 هفته ورزش فشرده را تحمل کنند تا قبل از اینکه نیاز داشته باشند به مدت یک هفته استراحت کنند.
   بازگرداندن بدن به حالت ایده آل تنها با استراحت مطلق انجام نمی شود در عوض باید از این دوره های ریکاوری استفاده کنید تا حجم تمرینات را کم کنید و بیشتر به تمرینات ایروبیک مخصوص مسابقه بپردازید. تا بتوانید از لحاظ ذهنی سریع تر و چالاک تر شوید.  

 


   هدف از این ورزش های شناختی این است که شما بتوانید اجزای ذهنی مربوط به مسابقه را شامل، توانایی های ذهنی درک بهتر از بدن در هنگام مسابقه و در کل آگاهی فیزیکی می شود. در نتیجه جلسات تمرینی کلیدی برای هفته ریکاوری باید شامل کارهایی باشند که به عضلات شما فشار نیاورد بلکه کاری کنند تا شما از لحاظ ذهنی طول زمان و محیط یک جلسه تمرینی یا یک مسابقه را تحمل کنید.   بازگرداندن بدن به حالت ایده آل تنها با استراحت مطلق انجام نمی شود در عوض باید از این دوره های ریکاوری استفاده کنید تا حجم تمرینات را کم کنید و بیشتر به تمرینات ایروبیک مخصوص مسابقه بپردازید. تا بتوانید از لحاظ ذهنی سریع تر و چالاک تر شوید.
   نتیجه این کار به دست آمدن یک دوره بازیابی برای کل بدن و نه فقط عضلات است. با این کار شما در توانایی های ذهنی و فیزیکی مربوط به مسابقه اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.
   در طول یک هفته شناختی در برنامه تمرینی من 3 روز ورزش ایروبیک وجود دارد. یک ورزشکار دو در مدت انجام این تمرینات تنها با یک تمرین مواجه خواهد شد که باید در هنگام اانجام آن سرعتی هم اندازه با سرعت مسابقه داشته باشد. البته اگر این ورزشکار قبل از شروع هفته تمرینات اصلی را به درستی انجام داده باشد این حرکات نیز برای او مایه فشار نخواهند بود.

منبع: راسخون

نظرات:

loader
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات استان گلستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک